piątek, 24 stycznia 2014

Papcio Chmiel

Hej!

Kończy się styczeń... Jak na razie widzę Nowy Rok pod względem rozwijania swojego hobby grafowego? Na pewno duzo mniej zdobyczy przychodzi, skrzynka często świeci pustkami... Ale za to jak już zdobędę jakiś graf, to wymarzony - więc jestem niesamowicie szczęsliwy. :) Dziś właśnie wymarzony autograf z tego tygodnia - od Papcia Chmiela!

Henryk Jerzy Chmielewski, ps. Jupiter (pseudonim powstańczy), po wojnie znany jako Papcio Chmiel (ur. 7 czerwca 1923 w Warszawie) – polski grafik, rysownik i publicysta, uczestnik powstania warszawskiego w 7 Pułku Piechoty AK „Garłuch” (st. strzelec), odznaczony Warszawskim Krzyżem Powstańczym, po wojnie artylerzysta w Wojsku Polskim (bombardier), kawaler Orderu Uśmiechu.  (źródło: Wikipedia)

Papcio to legendarny twórcy komiksów, który popularną od pokoleń serię "Tytus, Romek i A'Tomek" tworzy od 57 lat (W tym roku w maju ma ukazać się kolajna część), mimo, że sam ma już 90! :)
Jest także Powstańcem Warszawskim i niezwykle serdecznym człowiekiem - spotkałem go na żywo, ujęło mnie to, jakim jest optymistą i jak serdecznie traktuje swoich fanów! :) Dowody także znalazły się na tym, co otrzymałem od Papcia. Poniżej moje "tytusowe" zdobycze. :)
P.S. Papcio wpisał 2013 rok zamiast 2014, ale to nic. :)

1. Rysunek dla mnie:


2. Zdjęcie 10x15 (przód)


Tył:


3. Zdjęcie 10x15


4.... Tsss... Mam jeszcze pewien rysunek od Papcia, ale nie mogę go teraz wstawić - w październiku napiszę o tym specjalną notkę. :)

Milego weekendu, moi drodzy! :)

1 komentarz: